Lära som man lever - vara snäll mot sig själv

Jag skulle börja träna ordentligt. Springa. Styrketräna. Det är bra för hjärnan. Det är bra för kroppen.
 
Jag har gått upp i vikt under utmattningen och det känns inte bra i kroppen.
 
Började träna.
 
Men nu är jag helt trött. Känner mig lite besviken. Jag har ju knappt kommit igång? April som skulle bli hälsomånad och kroppens månad.
 
Jaha, är jag där igen alltså.
Att jag vill så mycket. Se resultat direkt, gärna igår.
Varför är jag så trött egentligen?
När jag summerar så har jag gjort 4 löppas av olika sort och 4 styrkepass senaste veckan.
Konstigt att jag behöver återhämtning? Knappast!
Men appen säger att jag ska...
Jaha. Kanske passar inte appar med förutbestämt program och ständiga notiser mig? Visst, jag tränar, men lyssnar jag på kroppen? Behöver jag snabba resultat?
 
Nej, jag vill bygga ett hälsosamt jag, med vardagsmotion och rörelseglädje. Ha en stark kropp som håller sig frisk och inte gör ont. Orkar göra det jag vill göra. Och håller hjärnan glad.
Man kanske inte behöver göra 8 pass på en vecka för det.
 
8 pass - hur kunde det bli så? Målet var väl 3-4 varav minst 1 i lugnt tempo.
 
Jaja.
 
Vara snäll mot sig själv.
Öva på icke-dömandet.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

pannasofia.blogg.se

Länge har jag funderat på att skaffa en blogg. Så nu gör jag det. Tanken med bloggen är hållbarhet på olika vis, men kommer att bli en mix av mig och jag tänker mig att den får växa fram. Många tankar har kommit under det senaste året, då jag blivit sjukskriven för utmattning och därför behövt ändra på mitt liv och ta tag i mina tankar och känslor. Det var så tanken om bloggen kom till.

RSS 2.0