När man inte kan prioritera

Ja, det finns ju mycket man vill
Lite mindre tid
Och ork
 
Så idag blev det färdig pajdeg i pajen, färdig födelsedagsbakelse och ett 10 min träningspass.
 
Och ingen städning
Men tömning av sopsortering
 
Och ändå känner jag mig otillräcklig
Att jag inte gör allt
 
Men vem gör allt?
Antagligen ingen. Inte varje dag i alla fall.
Inte de som mår bra och njuter av livet.
 
Idag träffade jag en så klok tjej på jobbet. Tänk att hon fått så många insikter så tidigt i livet. Utan att behöva vara med om en massa trauman. Så vill jag också vara.
 
Tacksam bara över att få träffa henne. 🙏
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

pannasofia.blogg.se

Länge har jag funderat på att skaffa en blogg. Så nu gör jag det. Tanken med bloggen är hållbarhet på olika vis, men kommer att bli en mix av mig och jag tänker mig att den får växa fram. Många tankar har kommit under det senaste året, då jag blivit sjukskriven för utmattning och därför behövt ändra på mitt liv och ta tag i mina tankar och känslor. Det var så tanken om bloggen kom till.

RSS 2.0